28 December, 2010

sad3....

apa yang paling menyedihkan kalau bukan kematian..
huhuhuh... anak kucing saya yang tinggal 1 tu.. akhirnya bertemu ajalnya pada jam 3 petang tadi.. kot la...
sebelum ni dia cergas je.. siap main2 ngan mak dia lagi.. tapi 1 hari tu.. dia kelihatan lemah semacam.. sikit2 nak tido je.. saya ajak dia main kat rumput2, ajar dia berak kat tanah.. dia tak nak.. lemah je.. sedih taw... huhuhuh....
tapi tadi pagi saya tengok dia asik terbaring je.. gerak2 die hanya memusingkan badan.. macam tulang leher dia patah.. mungkin mak dia yang hempap dia.. kesian taw... bagi air tak nak.. bagi susu tak nak.. tak leh wat apa da.. ajal dia nak sampai.. saya biarkan je dia kat dalam kotak.. jam 3 lebih tadi, tengok dia da keras... sedihh... huhuhh... saya takde baby kucing lagi.. yang ada sekarang maknye dan pak ciknye je.. dorang da besa.. huhuhu.....

4 tak puas hati:

husNa said...

:(

THE LEKAT LEKIT STORY said...

lumrah bagi yang ada pets.. akan melalui situasi & perasaan mcm ni. Sy dh byk kali lalui..

SANDRA AZWAN: Fashion Designer said...

masa kecik2 dulu rajin bela kucing dan bila terpaksa berpindah, kucing akan dilepaskan di pasar2 yang berdekatan....sungguh sedih sekali masa nak buang kucing2 tu...bayangkanlah, anak kucing gebu pulak tu.....;-(

p/s: tak nak bela kucing sebab takut sedih berpanjangan!

dak DEBAB said...

lekat lekit.. memang lumrah.. tapi.. hati tak kesampaian nak tengok mak kucing bising2 cari mak die.. huhuhuh

sandra azwan..xbesh nye.. npe tak bwk je pindah sekali.. huhuhh..