30 December, 2010

sape kate jus markisa tu masam??..

iklan jap!
perh.... marah betul la kat cimok ni.. a.k.a my kucing..
adeke patut die kencing kat sebelah saya?.. kat bantal peluk kegemaran pula tu..
apa saya ni busuk sangat ke?.. (sikit je okeh..)
saya ingat die nak bermanja2.. dok kat sebelah...
rupanya ade agenda lain.. nasib baik cepat tolak dia..
so die kencing sikit je la..
wahahha....
abih la.. cam ne la tidur malam nanti... mesti tak lena sebab takde bantal peluk..
huhuhuh....


okeh.. berbalik pada tajuk diatas..
hihihi... korang taw jus markisa tu cam ne?
dari buah apa?..
ni ha dia..
buah markisa..
pada saya.. kalau merah cam tu belum bole petik lagi.. nanti masam..
so korang kene la tunggu kaler merah dia pakat sikit.. takpon tunggu dia gugur sendiri..
hehhee..

rasa macam jus mangga yang Sunquick punya tu..manis.. (manis sebab tambah gula..) huhuh..
tapi kalo dapat yang masam.. macam air perahan limau kasturi..
eii apa yang bijik2 tu.. tentula biji buah mrkisa tu..

gamba dari google nih.!
cam ni la isinya.. nak makan gitu pon boleh..
nak buat air pon bole.. cume korek2 buah tu ke dalam cawan tambah gula sikit.. tuang air panas sikit.. kacau2.. sampai gula tu cair pastu tambah la air sejuk dan ais..
sedap...

tapi.. ada orang tak pandai makan..
sape tu?..
hehhe.. kawan pejabat mak saya..
kadang2 buah tu masak berbelas2 bijik.. nak makan sorang.. huh.. naik jemu la kan..
so mak pon bawa le ke pejabat.. tapi dorang tak makan.. sebab tak tau nak makan cam ne..
rugi taw korang tak makan..
bukan senang nak dapat.. walau kat pasar malam pon ade jual.. tapi jarang2 la kan...





0 tak puas hati: