30 January, 2011

Mee Bandung Kaki Ayam.. so sedap..!

hujan2 ni buat perut terasa lapo..
apalagi jalan terbaik yang mesti dilakukan..
makan la kan...


malam2 ni saya dan mak saya masak bende yang simple.
Mee Bandung.
"simple ko kate?"
hahaha.. simple.. sebab segera punya.. so simple la..
hahaha..
bahannya2
  • pes mee bandung
  • telur
  • tahu telur
  • fish cake
  • air rebusan tulang
  • sayur sawi
  • bawang goreng segera
(bahan2 korang bole la tambah2 sendiri..)
senang kan.. hahah.. tapi saya takde tulang2 ni.. yang ade kaki ayam je.. so saya gune air rebusan kaki tu..
okeh.. dan saya takde sayur sawi.. 

mula2 rebus la kaki ayam tu sampai empuk dengan halia.. dah empuk kita buang halia tu.. pastu masukkan bawang gorang segera tu. pastu masukkan bahan lain. telur, tahu telur, fish cake, sayur sawi dan mee kuning. kalau tak nak masukkan mee dalam kuah tu. korang rebus la mee kuning tu, pastu tuangkan kuah tu atas mee yang da direbus.. siap untuk dihidangkan dan makan..


jemput makan ye.. ehhehe..


0 tak puas hati: