28 January, 2011

pelik... ?!!

pelik2..
saya tengah tengok cite hindustan ni.. (sebelum post entry ni a.k.a semasa enrty ni sedang dalam dalam pembikinan) ahahhaha.... kat astro saluran 108 chanel ZEE.. kadang2 cite tu tak best pon.. tapi lagu dia best2.. kadang2 tu cite nye best.. lagu pula tak best.. ahaha...

okeh2.. apa yang pelik ni kan.. kepelikan ni saya yang nampak la.. tapi tak tau la korang perasan ke tak.. hmmm.. apakah itu..

  • Drama Indonesia. - jalan dia same je..dunia dia macam kecik sangat.. senang sangat jumpa dengan kawan, musuh atau apa sahaja. pastu lepas sorang jahat kalah, sorang jahat lain pula muncul. tak pernah habis. bila dalam kesusahan, mesti tepat je masanya heronya muncul. tak sempat diusik oleh penjahat dah diselamatkan. sampai dah jemu pon ada. tapi hero2 nya hensem sangat sampai tak nak tinggal cite tu.

  • Movie Bollywood. - kalau tak musuh antara keluarga, mesti cinta 3 segi. bermula dengan gaduh2 pastu ending kompem la happy ending kan.. tapi.. lagu nya memang tak paham pastu tariannye pula. macam tai chi pon ada. dah tu bila kat tempat salji a.k.a tempat yang sejuk. pon nak menari juga. pakai butt pula tu.. dah taw sejuk tak yah la menari kat sana tu..

  •  Drama Melayu. - yang bermula dengan syarikat2 tu.. kompem berjuta2 pelaburannya a.k.a bisnesnye. kalau tak perbalahan keluarga mesti pasal cinta takpon kisah silam.

  • cerita hantu. - Melayu. kenapa sekarang punya hantu mesti nak dikaitkan dengan ilmu hitam? bomoh sana bomoh sini. okeh.. bagi pengajaran supaya kita tak amik bende2 tu semua. tapi pada mereka yang "ah.. peduli apa aku. yang penting aku dapat apa yang aku nak." mungkin bende2 tu semua bagi petunjuk macam mana ia boleh di aplikasikan.
  • cerita hantu. - Thailand. memang efek cite yang terbaik kot selain Jepun. pon sama macam hantu melayu juga. guna ilmu hitam. 
  • cerita hantu. - Jepun. cite yang berjaya menakotkan ialah Ju On dan generasi seterusnya.. dengan bunyi nya. dengan kemunculan hantu2 tu kat bawah gobok la, meja la, dalam almari la, dibelakang kita la, sampai takot je rasa. 
  • cerita hantu. - Indonesia. pon sama guna ilmu hitam. takpon sumpahan. 

ha.. betol tak.. ehehhe.. okeh2.. tu je kot.. kalau ada lagi.. korang tambah la..
ehhehe... 

4 tak puas hati:

Deeyaudeen Sabri said...

sokong sokong ! hehe

dak DEBAB said...

@Deeyaudeen Sabri
trima kasih en.sengal... eh.. en.udeen (baru taw..)

Rashid said...

a'ahh le .. tak suka tak suka tapi tetap nak tengok juga film bollywood.. tambah tambah lagi kalau kajol pelakonnya. . atau preity zinta..

hehe

dak DEBAB said...

hahha.. yang lelaki suke tengok heroinye.. yg girl suke kat heronye..