28 March, 2011

cakap mak jangan bantah...

     Yana baru nak update.. -_-  sebab takde idea.. sebab Yana harini blur... -_-  sebab seharian Yana dok depan TV je.. -_-  huhu... macam mana nak maju... tapi tetiba malam ni datang 1 topik yang Yana rasa nak kongsi la..

     semua orang tahu kan.. cakap ibu tu tak bole dibantah.. apa yang ibu kita suruh tu.. sila la ikutkan.. tapi kita ni manusia.. yang selalu lalai.. tau ikut hati kita je kan.. ye.. Yana selalu cam tu.. dulu la.. sekarang.. hehe.. ade la juga bantah2 nye..

     tapi apa motif ibu kita supaya cari orang yang baik..? supaya hidup kita terjamin kan.. ye... ni antara Yana ngan mak..


tempat > depan komputer dan depan laptop.
masa > waktu berita


mak : eiiish.. Terengganu lagi.. awak jangan cari orang sana tau..
Yana : ha..?
mak : jangan cari orang sana..
Yana : ha..?
mak : diam je..
Yana : ha..?
mak : jangan cari orang sana la..
Yana : ha..? ( Yana bukan pekak ye.. saje nak diulang lagi.. macam dalam iklan "burung apa? burung murai.." tu.. hehe..)
mak : diam... sebab tak nak layan Yana ngade2.. huhu...
Yana : ala mak.. kalau da jodoh cam ne?
mak : geleng..
Yana : (konon nasihat ni..) mak.. kita kan tak boleh nak lawan takdir.. kalau da takdir orang dapat orang sana cam ne..?
mak : geleng-geleng.. haha...
Yana : cam tu orang cari orang putih la eh..
mak : hm... (tanda bagi a.k.a setuju.)
     haha... macam-macam.. ni sebab gara-gara tengok berita la ni... sejak 2-3 harini kot kan... de je jenayah2 dari Terengganu tu.. tapi semua tempat ade je jenayah2 nye.. cuma kita perlu berhati untuk pilih pasangan.. eh.. eh.. tetiba cita pasal ni.. haha... well.. mak sayang Yana.. sebab tu nak terbaik untuk anaknye ni.. hehe....

p/s : orang Terengganu jangan marah eh... 

3 tak puas hati:

muhamad hanif said...

err..saya org terengganu tau..

saya YANA said...

@muhamad hanifhahaha....

♥NiniHartini♥ said...

cakap kt mak yana

"mak...yang tak nak tu lah mak akan dpt nnt"

haha..atau..

"mak lebih rela tgk anak mak jd ANDALUSIA atau lebih rela tgk anak kawen org ganu?"

hohoho