18 March, 2011

hasil untuk hari ini..

 Dah lama Yana tak pergi kebun.. haha... kebun la sangat.. sebab aritu kan musim panas.. takde lah panas sangat.. so biasanya kacang botol tak kan berbunga.. sebab tanah kering.. hehe... dan sebab yana pon malas nak menyiram.. hehe..

     tapi sejak beberapa hari ni kadang2 mendung, kadang gerimis.. cuaca tak menentu.. so tanpa sedar.. kacang botol pon menghasilkan buah.. tak banyak pon.. hehe... (yang hijau tu ye kacang botol..) ^-^v

     dan yang merah tu... korang tau tak..? ya.. itulah buah markisa.. sedap.. nak tau?.. buat air pon sedap.. kata penjual yang kat pasar tu.. jus ni kononya boleh kuruskan badan.. hmm.. yang tu no komen.. haha.. sebab Yana jarang makan buah ni.. tu sebab sekali petik banyak cam ni..
     Yana ingat., Yana cuma ada kucing je kat rumah ni.. haha... nampak tak?.. ada sarang burung dan telur sekali.. Yana nampak masa nak amik kacang botol.. huhu.. hmm... adakah Yana juga akan membela burung?.. tak yah la.. bia burung hidup bebas..

2 tak puas hati:

muhamad hanif said...

nak try air markisa ok?>

saya YANA said...

@muhamad hanifbole2.. haha... try beli buah ni kat.. ke Hanif nak.? haha.. datang uma. Yana ade banyak kat pokok lagi.. tapi belom masak.. haha..