25 March, 2011

lelaki vs perempuan

selamat pagi.. Yana harap tulis entry ni tak amik masa sampai ke tengah hari la.. wahaha... nanti jadi selamat tengah hari plak.. hehe..
LELAKI VS PEREMPUAN
     Yana bukan nak cari gadoh.. oh.. plis la.. cewah.. tak de la..sekarang semua tau.. kadang2 ada yang keje perempuan, lelaki pon boleh buat kan.. kadang2 keje lelaki pon pompuan boleh buat.. lihat la dunia.. eheh..

     tapi Yana nak cite pasal LELAKI VS PEREMPUAN tentang (mana yang lebih rumit semasa hari perkahwinan.) betulkan kalau Yana salah tauu...!!

     LELAKI

seingat Yana da setahu Yana. Lelaki punya tak rumit. (pembelanjaan tak besar. tapi besar la jugak. yela.. nak bagi cincin la.. mungkin nak bagi rantai atau gelang ke wat hantaran.. haha.. ).  Lelaki cuma wat hantaran ( tu pon mungkin hanta kedai atau munkin buat sendiri ).  dan siap2 untuk hari pernikahan. dan esok nya atau lusa nya baru la hari perkahwinan. dan Lelaki juga tak perlu nak over sangat kan.. nanti kalah pula Perempuan. haha.. yang susahnya Lelaki ni mungkin masa nak (aku terima nikah). kot la kan.. hehe.. sape yang da biasa tu tak susah la.. (kawin da lebih sekali..) haha.. bahgian Lelaki tak penat sangat pada Yana.

     PEREMPUAN

setahu Yana.. takde seingat lagi.. sebab.... dalam famili besar Yana yang perempuan baru seorang yang kahwin. Perempuan sangat leceh.. haha.. banyak perlukan pembelanjaan (kot).. masa bertunang (nak bagi jamu-menjamu tetamu yang mungkin ramai). pastu ada pula malam berinai (sape yang nak la kot kan). masa bernikah (pon nak bagi jamu-menjamu kepada tetamu yang datang). masa bernikah semua da kene siap. dari pelamin ke bilik tidur. (mungkin yang bajet lebih tu ada buat pelamin kecik untuk hari pernikahan tu.) pastu esoknya mungkin atau malam nye mungkin pula da majlis perkahwinan. tak sempat2 nak rilex. bahgian Perempuan sangat penat. betul tak?

hmm.. tu semua atas kita juga. kalau tak nak banyak pembelanjaan. buat apa yang perlu je kan.. yang penting nikah tu.. selesai nikah.. dah jadi suami isteri.. tak yah sanding2 pon boleh kan..


p/s : semalam Yana tolong jiran Yana yang nak kawin esok.. so hari ni pas solat jumaat dia dah nikah.. pelamin sangat cantik.. Yana tertarik.. haha..
p/ss : Yana tengok.. penat kot.. berbanding sewaktu abang Yana kahwin.. hehe.. Lelaki banyak rilex berbanding Perempuan.. ^_^v

3 tak puas hati:

Encik Luncai said...

dari segi perbelanjaan lelaki lebih sbb nak bagi hantaran 10k-20k..adess..

dare segi majlis perempuan lebih sbb nak pasang pelamin la..goody beg la..

pape pun kena tlg menolong la..

qaseh johanna said...

http://qasehdindakanda.blogspot.com/2011/03/asleenda-1st-giveaway.html

kene tag dgn akak..senang je..join eh..

saya YANA said...

@Encik Luncaifuhh.. 10k - 20k ek.. artis ke pe yg dia nikah tu.. haha...