26 April, 2011

Bulgogi


apa itu Bulgogi.. ia adalah sejenis makanan korea.. sangat sedap..
-eh.. mana Yana tau ni...
-sebab yana penah makan la..
yang pasti Yana makan halal punya.. haha...


dalam drama korea.. mereka panggang-panggang hirisan daging dan kekadang akan bungkus dengan daun salad.. itu cara mereka..
cara Yana pula.. (dulu2 punya ni.. dah lama tak buat ni..)

Yana pakai daging korban.. hiris la sebanyak yang hendak..
digaul dengan sikit garam dan black pepper.. (nak perap lama sikit pon boleh..)
daun salad..
bawang besar dihiris tak berapa nak nipis.. dan digaul dengan daging..

pastu panggang la daging dan bawang tu kat kuali leper.. agak-agak dah masak.. angkat la..
bungkus dengan daun salad.. nyam2.. sedap..!!
haha.. mungkin lain dari resepi korea tu..
tapi apa yang penting.. halal kan.. hehe..


7 tak puas hati:

MiSzy DiaN said...

wahhh mcm menarik jak tp kat cni jarg laa ada mcm nie..

saya YANA said...

@MiSzy DiaNbuat sendiri je...

Nini Hartini said...

yuhuu. betul yana. kalau nk lagi best yana perap lama sikit dgn jeruk epal. hehe

saya YANA said...

@Nini Hartini jeruk epal tu yang cuka epal tu ke??.. eii.. Yana tak suka.. hehehe..

mykhalis said...

sedapnya..dulu khalis ada buat jugak kat kedai makan..hehe..member2 selalu makan sebab orang kita tak reti sanagt

Fadzli Amir said...

Hehehe..dipagi2 yg lesu ni, baca pasai makan, semangat la sikit...boleh try...

MiSzy DiaN said...

hah? yana buat sendiri jak kaa??