19 April, 2011

maaf..?

eiii... line internet lembap betol.... mungkin sebab Yana dok download Dragon Ball kot.. ha..ha..ha...


MAAF. atau english education nya... SORRY.

     orang kata... " sedangkan Nabi pon ampunkan umatnya.. " dan kita pon menjawab.. " kita bukan Nabi... ingat senang ke nak ampun-ampun kan orang... podah..!! " hehe... betol tak..?

     maafkan orang terkadang take a time okeh.. " I'm Sorry.. " macam Amir Raja Lawak tu.. " okeh.. " okeh je..? memuaskan tak jawapan yang diberi hanya okeh.. pasti tidak...

     macam makan gula-gula kapas.. masuk mulut terus hilang.. boleh ke memafkan orang macam tu...? kalau setakat termakan sampai habis bekal tu ke.. atau bahasa kebangsaanya.. hal kecik je.. boleh la ibaratkan maafkan macam kita makan gula-gula kapas.. kan..

     tapi kalau hal yang besar.. jangan salahkan kita kalau kita masih belum maafkan okeh... tu la.. masa nak buat tak nak fikir dulu.. hoho.... dan.. iya.. memang susah nak memaafkan orang..! ikut pada kesalahan juga kan.. hehe... peace no war..    ^_^ v


p/s : tiada kaitan antara hidup dan mati.. tapi berkaitan di sekeliling kita.. mungkin..!

5 tak puas hati:

muhamad hanif said...

hahah..hey2 bnyk betul entry pasal maaf mlm ni..

Fadzli Amir said...

Terpulang kat individu tu samada nak maaf atau tak..tapi memaafkan tu lebih baik....

AizA said...

yer betul... nabi tu maksum boleh memaafkan umatnya... tapi ingat.. nabi pun manusia.. Baginda pernah berkata: Aku boleh memaafkan tapi tidak melupakannya...

memaafkan sememangnya boleh... melupakannya.. agak mustahil...

Wanie Affandi said...

kalau stail wani..wani maafkan..tapi susah nak lupa apa yang dia dah buat..heheh

mykhalis said...

betul2.. tapi cam khalis mmg leh maafkan..tapi kalau masih disimpan dalam hati camne?takkan leh lupa camtue aje?