06 April, 2011

qTI


     selamat petang korang... hari ni Yana belajar kereta untuk kali yang ke- 8.. syukur kali ke- 2 Yana di ajar bawak kat luar. patutnya giliran Yana no. 4 hari ni, tapi disebabkan adik tu gementar.. haha... Yana dulu... hari ni belajar menunjukkan Yana ni da mahir la lebih kurang.. haha... poyo je...

     QTI - "Qualifying Test conducted by the Institute" atau bahase BM nye Ujian Pra sebelum JPJ.. OMG..!! haha.. okeh.. mungkin da tiba masanya Yana QTI.. tapi Yana belum bersedia.. hehe... tadi masa belajar parking. tiba-tiba pak cik keluar.. "pak cik nak pegi mana.....?" pak cik diam je... Yana pon belajar parking sendiri.. dah masuk, keluar balik.. pak cik pon masok balik.. haha... okeh.. nasib baik pak cik cuma keluar masa Yana nak parking ke.. hehe.....


     tadi dalam perjalanan balik.. pak cik cakap.. "esok boleh la QTI ye.." masing- masing tengok pak cik.. dalam hati... " sape ? orang belum bersedia la pak cik.... "  hahaha..




p/s : lapo.. malas nak masak..... tengok tv je la.. pastu tido.. boleh..? hahaha..

11 tak puas hati:

Wanie Affandi said...

hoho...wanie blom amek lesen lagi!!arrrggghh..heheh

saya YANA said...

@Wanie Affandi sila la amik lesen.. ahaks...

mykhalis said...

rugi la tak mencuba.. cuba je.. khalispun takde lesen lagik/lalalala

Tips supaya blog sentiasa diingati

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

saya YANA said...

@mykhalis insyaAllah Khalis.. haha... mungkin minggu depan ke.. heheh...
gi la amik lesen Khalis..

suri solehah said...

salam yana..moga cepat dapat lesen..boleh race cepat huhu

♥NiniHartini♥ said...

Yana, kak tini nak share tips yg akak dpt masa ambil lesen dulu. ms tu nk test jpj.

Akak terlupa turunkan handbrake. Bayangkan baru mula jalan tak sampai 100m, JPJ tu dh suruh berhenti. Dia marah sbb x turunkan handbrake tu.

JPJ : Habis mcm mana ni? -muka serius tgk akak...

Akak : Bagi sekali lagi peluang ( muka sedih + buat2 comel) haha

JPJ : (selak-selak result akk ms test parking. LULUS. Then dia pandang akak )

"nasib baik masa naik tadi bagi salam. Orang lain takde pun bagi salam. Org beradab, saya berbahasa. Dah, jalan""

Akak : *happy* - Terima kasih =)

So, jgn lupa bg salam masa nak naik kereta tu (klu dpt JPJ muslim)

Alhamdulillah akak lulus =)

Good luck Yana.

saya YANA said...

@suri solehah salam.. hehe.. InsyaAllah..

saya YANA said...

@♥NiniHartini♥ aah.. mak pon ade pesan jugak.. bagi salam.. panggil tuan ke.. hehe.. terima kasih kak bg tips.. hehe..

nora said...

oooo yana nak amik test drive yea...semoga berjaya yea. jgn panik wat cam biase jer...tapi pesan aunty kalau org jpj tu lelaki panggil je encik/tuan kalau pompuan panggil cik puan,jgn lupa bg salam n ucap terimakasih tau.....yg penting wat betul2 terutama daki bukit...hehehe...ingat lagi masa aunty amik ujian terakhir kat jalanraya 4-5 tahun lps pegawai jpj tu tolong masukkan gear..hehehe nasib baik dpt pegawai yg baik n encem plak tu..amboiii..

saya YANA said...

@norahehe... kira aunty ni pon br amik lesen gak la kan... hehe... tu la.. tang bukit tu Yana selalu terlebih dari tiang petanda tu.. huhu.. tapi tak penh lagi la mengundur.. cuma mati enjen je.. ;p

Husna syahirra said...

yana dh nak qti yerk? gud luck k..
husna baru duk merangkak2 bw keta..
baru nak mula belajar yg 8x to,, heheee;