12 May, 2011

pasar.... pasar borong.


pasar ada banyak jenis kan... yang Yana tahu... pasar malam.. pasar pagi.. pasar ikan.. pasar borong.. pasar kering.. pasar basah... hahaha.. ade ke?

kalau nak beli ikan.. kompem cari yang segar kan.. kalau nak beli sayur pon sama kan.. kalau beli bawang ke.. selalu beli kat mana..? mana paling murah.. kat pasar raya ke kat pasar borong.. ala.. harga lebih kurang je.. nak murah beli la seguni punya kan.. hehe..

kalau nak beli rempah ratus?? ala... yang selalu kedainya ada jual beras timbang. pelbagai jenis kekacang.. jeng.. jeng.. jeng... korang mesti beli yang dari kedai yang BERSIH okeh..!!!! pastikan tempat nye tak berselerak..! amaran ni..!! hehehe..

Yana bukan apa la... aritu Yana cari mee suah kot.. Yana tunggu kat luar kedai je.. mak yang pergi bayar.. sambil tengok keadaan sekeliling... tiba2.. dekat tiang rak yang biasa orang letak sos la pe la kan... hoho.. tau Yana nampak apa...? kata orang kalau tak nak bendenye datang jangan panggil nama penuh.. jadi Yana gelarkan CIK SITI.. besar tau...


Yana teros tarik tangan mak cakap ada tut.. masa tu tengah tunggu tauke pulangkan duit baki... kompem.. Yana tak mo pergi kedai itu lagi....  hahahaha.... dalam perjalanan balik.. banyak Yana fikir.. beras tu kene ke? kacang tu kene ke? ikan bilis tu kene ke? arrgghh...!!! tak mo pergi pasar kering tu lagi... hahaha...

p/s : fobia la... takot kat mana-mana pon ada macam tu jugak... huhu...


p/ss : woooo.. okeh.. Yana sedapkan korang... TAK SEMUA KEDAI MACAM TU OKEH.. hehe..

4 tak puas hati:

Wanie Affandi said...

hahahaha..wani slalu gak nmpk cik siti..heheehhe..besar2 punya..sure kenyang makan mberas..ngee~~

saya YANA said...

@Wanie Affandi eiiii... geli.... hahahaha... first time Yana nampak kat kedai orang.. selalu ade kat rumah je.. dulu la.. hahaha..

Nini Hartini said...

rumah akak pun ada cik siti nurhaliza tu. uwaaa....mst yana x sudi dtg umh akak. huhuhu..

puas membasmi membunuh menghapus. tp nanti2 ada je lagi. cmne tu :(

saya YANA said...

@Nini Hartini haha... dulu pon stor Yana pon adada kurang gak.. tapi sekrang kot.. dalam stor letak racun.. huhu...