19 May, 2011

solat diutamakan..

bak kata abang zam kat dalam entry ini.. Antara Hafiz & Kambali, siapakah yang menunaikan 5 solat wajib pada awal waktu? hahaha.. Yana bukan apa tau.. ada maksud.. sapa yang follow abang zam mesti tau cara penulisan dia kan.. 



ada satu kisah..

ada seorang lelaki itu.. boleh kata kawasan tempat nya kerja itu jenis yang berhutan... tak sempat hendak kemana-mana.. takut tak sempat masuk kerja awal.. perkerja lain kebanyankan bukan islam.. yang islam pon macam bukan islam.. tak menunaikan solat..

tapi lelaki itu tidak menghiraukan semua itu... yang dia tahu.. ingin mencari rezeki yang halal dan solat 5 waktu.. walau keadaan kawasan itu tidak selesa mana... lelaki itu tetap menunaikan solat..

p/s : rasa macam nak dijadikan suami je lelaki macam ni... hahahah...
p/ss : cerita macam tergantung je... haha

6 tak puas hati:

muhamad hanif said...

eh, dah zohor..saya nak solat dulu ;)

Fadzli Amir said...

hehehe....betul, cerita tergantung la...

saya YANA said...

@Fadzli Amir haha.. memang saja gantung... takde penamat pon.. sebab kisahnye kisah benar.. hoho..

saya YANA said...

@muhamad hanif hahaha...

Nini Hartini said...

InshaAllah Yana...moga dipertemukan jodoh dgn lelaki beriman :)

saya YANA said...

@Nini Hartini amin.. insyaAllah...