03 February, 2012

kekeliruan ke..?

Assalam...

Dari semalam aku berfikir tentang sesuatu. Yang kadang kalanya membuat hati aku risau dengan keputusan yang bakal aku pilih nanti. Dan mungkin keputusan aku akan ada yang terluka..

Cehh... hahhaa.... macam nak pilih antara 2 lelaki je kan.. hehe... takdelah.. Cuma aku melalui sesuatu yang boleh dikatakan 'pilih aku atau dia', dan 'kau mahu yang mana?'

Aku tertanya.. Kenapa ramai orang, belajar bidang lain, keje bidang lain. Apa dorang salah pilih mata pelajaran dorang atau itu je yang ada depan mata.? Apa dorang salah pilih kerjaya atau itu je syarikat yang nak amik kita.?

Aku seperti mereka yang diatas suatu ketika dahulu. macam dah tua pula 'suatu ketika dahulu.. :p' Aku memilih memang tak mahu ada kaitan dengan apa yang aku belajar. boleh tak? salah tak ? biarlah ianya hanya jadi kerja 'suka-suka aku bila nak buat.' ;)

Tapi kadang-kala kita terpaksa kan..!? Melakukan kerja yang bukan kita suka tapi atas sebab tanggungjawab yang kita dah pilih untuk melakukannya.. Pasrah je la kan.. dah itu yang kau pilih.. hehehe...

Aku tak nak.. yup.. Aku tak nak.

Sekian.
Wassalam

3 tak puas hati:

Nini Hartini said...

Yana... long time no see hehe. Apa pn kptsn yana akk doakan yg terbaik. Akk ni pun bljr bidang lain tp skrg keje jd cikgu plak. Cikgu tadika plak tu. Klu cikgu akaun leh thn lg. Hehe. Minat akk bkn pd bidang kerja skrg. Tp akk dpt rasa ini sbnrnya yg paling sesuai utk akk. Kita rasa tu yg baik, tp bg allah ada yg lbh sesuai utk kita w/pn ms bljr amik lain hehe

mykhalis said...

dah lama tak datang sini.. heh.. tapi biasalah camtu.. apa yang kita tak bermakna kita dapat guna pakai.. tapi kena la cari krja jugak.. ye tak?

AyaZuki Is Cullen said...

perkara tu tengah berlaku pada saya..huwaa mula2 minat bidang yg ambil tu..bila dah belajar mmg x serasi dgn diri bidang tu..tp apa nak buat..sambung jela..huwaa T.T